Så här tar du bort användare

Om en person avslutar sin anställning, är tjänstledig eller föräldraledig kan ni inaktivera denna användare.

När en anställd avslutar sin anställning, är tjänstledig eller föräldraledig kan ni inaktivera den användaren för att hantera åtkomst i Expense.

Inaktivera en användare

Följ dessa steg för att inaktivera en användare:

  1. Gå till Administrera > Personer.
  2. Välj personens namn.
  3. Ändra statusen till "Inaktiv."
  4. Klicka på "Spara."

All historik som rör användarens tidigare redovisningar kommer att finnas kvar i er Expense-miljö, vilket ger er tillgång till alla kvitton och underlag.

Tillgång till inaktiva profiler

Som administratör kan ni enkelt kontrollera tidigare aktiva användare och deras profiler:

  1. Gå till Administrera > Personer.
  2. Ändra visningen från "Aktiva" till "Inaktiva."
  3. Granska inaktiva personer och deras profiler.

Om en tidigare inaktiv användare åter behöver åtkomst till Expense kan ni ändra statusen tillbaka till "Aktiv."

Licenshantering

För varje person ni inaktiverar frigörs en licens (för kortkoppling, utlägg/milersättning eller reseräkning) som ni kan tilldela en annan anställd i behov av den.

Genom att följa dessa steg kan ni effektivt hantera användaråtkomst och licenser i er Expense-miljö.